Wednesday, June 30, 2010

apala...

aku baru balik dari meeting aset yang BEST sangat....dan dengan bersemangatnya aku melihat pada sebuah kotak tempat staff kami menjolokkan punch card...dan aku nampak dalam kesamaran cahaya terik, menunjukkan jam pada pukul 4.50 ptg...alamak, macamana nak jalan kaki ke tempat ofis aku nih,,,lantas dalam sekelip pikiran aku yang masih belum membuat keputusan: samada meminta kak lin untuk punch kan untuk aku atau pun, menapak kembali ke ofis tingkat 4...lepas dikira-kira, aku membuat keputusan untuk menapak ke kooperasi dahulu untuk membeli bekalan air untuk perjalanan yang jauh ke ofisku...kemudian, bila aku sampai ke ofisku, seperti biasa aku menunggu dahulu di atas bangku kayu yang sengaja ditinggalkan untuk pensyarah2 yang menunggu akan lagu kotak punch card....dengan sabar dan relax aku menunggu...dan menunggu...dan masih kotak itu tak berbunyi...aku mula meraguinya...kenapa hari ini ia tidak berbunyi...aku musykil...ku tenung ke kotak tersebut....ku jeling betul- betul...dan jam menunjukkan baru pukul 4.02 ptg.......CISSSSS...sia-sia jer aku tunggu macam tunggul....padan muka......huhuhuhuhuh
muka sedih...dan letih menunggu.....huhu....cian saya....

No comments:

Post a Comment