Thursday, April 5, 2012

alahai anak-anak ku sayang...

anak-anak adalah anugerah paling terindah dan magical yang pernah berlaku dalam hidup aku...buah cinta aku dan suami tercinta...tapi anak-anak aku terpaksa berkongsi mama dia dengan beribu-ribu-ribu 'anak-anak' aku yang lain...yelah aku kan teacher...mestilah ada banyak anak-anak murid...well, to me they are not just my students in class..but they are also God's gift in my life...i have to be honest, having thousands of kids who come and go every semester..makes me sad sometime...yela, bila dah abis belajar...tinggal aku dan mungkin akan lupakan aku..maklumla sekadar guru di kelas...tapi aku rasa kadang-kadang aku terbawa-bawa perangai mommyhood aku kat kelas...aku suka membebel...suka marah (kalau salah la)...suka bercerita..well cerita pengajaran la based on my own experience..so that they understand and realize that the world outside is not as pure as we all think...aku pun ada salah dan silap dalam kehidupan yang aku nak kalu boleh lesapkan dalam memori aku ni..tapi nak buat macamana...kena hadapinya dan mohon keampunan dari Allah banyak-banyak...apapun, aku sayang kat anak-anak aku walaupun kadang-kadang terserempak kat shopping complex mana tengok aku pun macam mati segan tak mahu...(eh betul ker perumpaaan aku ni)...tapi aku sentiasa mendoakan kebahagiaan dan kejayaan diaorang...


talking about anak-anak, semester ni aku dapat students DKA4S2..nakal...nakal...nakal...tapi pandai bodek..hehehe...tapi yang nakal nila yang pandai...i have to  be honest, mula-mula aku kureng suka dengan kelas ni...tapi pas a few classes, aku nampak mereka cuma anak-anak yang perlukan kasih sayang, kesabaran dan petunjuk dari seorang guru...dan here i am.....to be continued...(kena pergi perhimpunan sekarang....)

No comments:

Post a Comment